Slide
GHIs Historie

Grindsted Håndværker og Industriforening - Dit lokale netværk

Grindsted Håndværker og Industriforening - Dit lokale netværk Grindsted Håndværker –og Industriforening blev stiftet 14. marts 1911 under navnet Grindsted Håndværkerforening.
Den 25. april 1989 blev navnet ændret til det nuværende Grindsted Håndværker– og Industriforening.
Grindsted Håndværker– og Industriforening har ca. 120 medlemmer, og er en aktiv medspiller i det lokale foreningsliv samt i byens og egnens udvikling.
Udover at vi er direkte talerør for vore medlemmer, er vi også repræsentanter i bl.a. Magion og Campus og på landsplan har vi SMVdanmark som paraply organisation.
Foruden disse formelle opgaver, ser vi det som en vigtig opgave at arbejde for styrkelse af det lokale netværk, ved at bakke op om tiltag og lave medlemsarrangementer, som også har et socialt islæt.
Grindsted Håndværker- og Industriforening repræsenterer en stor del af håndværkere og industrier i Billund kommune.
Foreningen har til formål at virke til samarbejde for håndværk, industri og liberalt erhverv. Dette gøres ved at afholde kurser, foredrag, film og andre formidlinger af faglige oplysninger.
Grindsted Håndværker- og Industriforening afholder bl.a. fælles arrangementer med Grindsted Handelsstandsforening til fordel for byens sociale og kulturelle liv som blandt andet juleoptog og markeder som afholdes i Grindsted by.
Foreningens bestyrelsesmedlemmer har en aktiv rolle i forskellige bestyrelser og foreninger som Magion og Campus og senest som medvirkende til MAGION Fondens opstart med et indskud på 75.000,00 kr.
Grindsted Håndværker- og Industriforening har støttet MAGION projektet med i alt 100.000,00 kr. Derudover har foreningen også en repræsentant siddende i Magions driftsbestyrelse.
Grindsted Håndværker- og Industriforening er medlem af SMVdanmark og kan der igennem få bl.a. juridisk bistand til vores medlemmer. SMVdanmark er også vores lokale talerør til de landspolitiske beslutninger. Derudover er der en række medlemsfordele gennem SMVdanmark. Klik på linket "medlemsfordele" i toppen af siden for at se mere.
Kunne du tænke dig et medlemskab i Grindsted Håndværker- og Industriforening og få glæde af de mange fordele der i foreningen, kan du trykke på linket "bliv medlem" i toppen af siden.
Årligt kontingent 800,00 kr.
Har du spørgsmål kan du sende en mail til grindsted@ghi-forening.dk , eller kontakte et medlem fra bestyrelsen.